Selecteer een pagina
Hotjar
Hotjar Founding Member

Zie hoe bezoekers echt gebruik maakt van jouw website, het verzamelen van feedback en zet meer bezoekers om in klanten.

Wij zijn nu al enkele maanden aan het testen met een nieuwe feedbacktool en zijn lovend over de resultaten. Hotjar is een tool die je in staat stelt om op een makkelijker manier meer inzichten te krijgen. Online Boswachters is een van de eerste 500 gebruikers die Hotjar uitvoerig heeft getest. Inmiddels gebruiken al 55 duizend mensen Hotjar. Hotjar combineert de mogelijkheden van verschillende tools zoals Clicktale, Qualaroo, InSitez, SurveyMonkey tot 1 pakket wat erg gebruiksvriendelijk is ontworpen. Daarnaast betaal je voor het Pro pakket van Hotjar slechts 29 euro per maand (voor de eerdergenoemde tools betaal je bij elkaar al snel 249 euro per maand).

We zijn benieuwd of we jou ook kunnen overtuigen om er ook mee aan de slag te gaan. Wij helpen je er graag bij. Wij halen met de klanten van Online Boswachters wekelijks nieuwe inzichten waarmee we omzet en conversie kunnen verbeteren.

Heatmaps

Begrijpen wat gebruikers willen, zorg over en te doen op uw site door visueel vertegenwoordigen hun clicks, kranen en scrollen gedrag - die de sterkste indicatoren van de bezoeker motivatie en verlangen zijn.

Conversietrechters

Vind de grootste mogelijkheden voor verbetering en het testen door het identificeren op welke pagina en in welke stap de meeste bezoekers de website verlaten.

Feedback Polls

Het verbeteren van de prestaties en de ervaring van uw website begint met het begrijpen van wat jouw bezoekers willen en wat voorkomt dat ze hun doel kunnen bereiken. Stel onbeperkt vragen aan specifieke bezoekers overal op jouw (mobiel) website.

Inzicht in formulieren

Verbeter conversie van formulieren door te ontdekken welke velden te lang duren om in te vullen, die leeg zijn gelaten en waarom jouw bezoekers de website op die pagina verlaten.

Enquetes

Bouw je eigen enquêtes met behulp van een eenvoudige editor. Verzamel antwoorden in real time vanuit elk apparaat. Verdeel de enquêtes met links, e-mails of nodig uw bezoekers uit net voordat ze de site verlaten om hun bezwaren of opmerkingen te ontdekken.

Bezoekeropname

Werk niet meer op basis van aannames, maar met opnames van echte gedrag van bezoekers op jouw site. Door het zien van clicks, taps, muisbewegingen van jouw bezoeker kun je usability problemen snel identificeren en oplossen.

Dingen die je met Hotjar kunt doen:

  • Vergelijk taps en klikken voor & na aanpassingen op de website.
  • Pas pagina’s aan naar aanleiding van problemen van bezoekers.
  • Vertalen gemeenschappelijke feedback in een veelgestelde vragen pagina.
  • Geef klant of baas bewijs van wat werkt of niet werkt.
  • Interne misvattingen en ‘best practices’ aan de tand voelen.
  • pas formulieren aan om meer leads te genereren.
  • Maak indruk op uw klanten of collega’s met visuele inzichten.
  • Herstructureer websitelayout gebaseerd op bezwaren bezoekers.
  • Test welke inhoud het beste werkt boven ‘de vouw’.
  • Begrijpen waarom testpagina’s (met A/B test) niet de controlepagina verslaan.
  • Ontdek hoe bezoekers reageren op langere of kortere pagina’s.
  • Verbeter de navigatie van je website.
  • Spreek dezelfde taal  op de website die je bezoekers ook gebruiken.
  • Leer welke inhoud op de pagina hoger of lager gepositioneerd kan worden.
  • Onthul afleidende elementen die moeten worden verwijderd.
  • Weten of uw CTA’s de juiste aandacht trekken.
  • Identificeer verwarrende elementen en kopiëren.
  • Filter ruis van ongekwalificeerde gebruikerstesten.
  • Spreek direct met bezoekers voordat ze de pagina verlaten.
  • Denk als een echte bezoeker door hun mentaliteit te leren begrijpen.
  • Weet welke testen de meeste prioriteit moeten krijgen.
  • Verander de lay-out om de navigatie en UX te stroomlijnen.
  • Identificeer welke nieuwe inhoud moet worden toegevoegd aan de pagina.
  • Bevestig uw hypothese voor het creëren van nieuwe elementen.
  • Ontdek leespatronen van de pagina van uw bezoekers.
  • Bepaal welke elementen op de pagina moeten worden verplaatst.
  • Genereer nieuwe A/B-test ideeën.
  • Identificeer UX kwesties die frustrerend zijn voor gebruikers.
  • Verwijder of heroverweeg informatie op de pagina die niet gezien wordt.
  • Zie welk type beeldmateriaal beste werkt.
  • Vraag klanten waarom ze niet converteren of waarom ze met een bepaalde taak moeite hadden.
  • Verzamel waardevolle beoordelingen van klanten.
  • Zie hoe verkeer van verschillende verkeersbronnen zich gedraagt op jouw site.
  • Pas ontwerp en inhoud aan op basis van verschillende soorten verkeer.
  • Verbeter de UX op verschillende schermresoluties.
  • Zie welke informatie onder ‘de vouw’ valt op verschillende apparaten.
  • Kijk kritisch naar de gebruikte formuliervelden en de impact op de conversie.
  • Implementeer feedback enquetes op pagina’s met UX problemen om direct feedback te krijgen.

Er wordt continu aan Hotjar gewerkt

Hotjar wordt elke 2 tot 4 weken geüpdatet. Steeds worden er nieuwe functionaliteiten toegevoegd. De prijs van Hotjar zal aldus Hotjar zelf ook omhoog gaan. Hotjar kost 29 euro per maand als je zelf een account aanmaakt.

Mogelijkheden bij Online Boswachters voor gebruik Hotjar

  • 10 euro per maand (en dan maken we samen minimaal 1 business case die Online Boswachters die op ons weblog gedeeld mag worden)
  • 20 euro per maand (geen case verplicht, maar het scheelt je alleen 108 euro per jaar)

Hotjar kost normaal 29 euro per maand. Als je via ons Hotjar gaat gebruiken kan je dus 1/3 besparen. Bij beide opties is de minimale afname 6 maanden.

Aanmelden voor een Hotjar account

Wij nemen contact met je op om het Hotjar script te plaatsen (kan ook via een tag manager) zodat we snel aan de slag zijn.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.